Wybierz region

Wybierz miasto

    Rydwanem do Nowego Targu

    Autor: Krystyna Muszyńska

    2005-09-09, Aktualizacja: 2005-09-06 13:46

    Dobra wiadomość dla mieszkańców Nowego Targu. Od 12 września prywatny przewoźnik firma Profitcenter wydłuża kursy Rydwanów właśnie do tej miejscowości. Zła wiadomość zaś dla mieszkańców Waplewa, oddalonego także ...

    Dobra wiadomość dla mieszkańców Nowego Targu. Od 12 września prywatny przewoźnik firma Profitcenter wydłuża kursy Rydwanów właśnie do tej miejscowości. Zła wiadomość zaś dla mieszkańców Waplewa, oddalonego także niedaleko Starego Targu. Prywatny przewoźnik na razie tam nie dojedzie.

    - Krążą opinie, że samorząd popiera Miejski Zakład Komunikacji w Malborku kosztem przewoźników prywatnych. Jesteśmy zdecydowanie za konkurencją na szosach - powiedział Janusz Grzonka, wójt gminy Stary Targ . - Niestety, na dobór przewoźników mamy znikomy wpływ. Zezwolenia na rozszerzenie usług, właścicielowi prywatnych busów, wydaje burmistrz Malborka, bo tam firma jest zarejestrowana. To malborski samorząd nie zgadza się na wożenie Rydwanami mieszkańców Waplewa, bo miejscowość tę obsługuje MZK autobusami linii nr 15.
    O tych problemach dyskutowano podczas sesji Rady Gminy, na którą zaproszono Krzysztofa Żurawskiego, właściciela firmy Profitcenter. Otrzymał on z Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku pozwolenie na wydłużenie linii, a firma jest na to przygotowana technicznie.

    - Burmistrz Malborka odmówił niestety zgody na objęcie przez nas przewozami mieszkańców Waplewa. Jego decyzję, zaskarżyliśmy w Samorządowym Kolegium Odwoławczym przy Marszałku Województwa Pomorskiego - wyjaśnił K. Żurawski. - Oczekiwanie na odpowiedź trwa miesiącami.
    Aktualna umowa gminy Stary Targ z MZK wygasa z końcem roku. W październiku samorząd zamierza przeprowadzić otwarty przetarg na na usługi komunikacyjne w roku 2006; tym razem Profitcenter chce wziąć w nim udział.
    - Warunki MZK na przyszły rok są nie do przyjęcia - twierdzi wójt. - 14 lipca w uczestniczyłem w spotkaniu zarządu MZK z samorządami gmin, korzystających z usług tej firmy. Wcześniej otrzymaliśmy pisma, uzależniające kontynuację usług MZK od sfinansowania przez każdy samorząd zakupu autobusu małogabarytowego oraz przekazania do dyspozycji przewoźnika gimbusu, którym zakład dowoziłby nam uczniów do szkół i realizował też inne kursy. O odpłatności za usługi nie było w piśmie mowy, ale nie sądzę, by z niej zrezygnowano. W bieżącym roku płacimy 0,62 zł za kilometr.
    Andrzej Zawisza, prezes MZK brał udział w posiedzeniu jednej z komisji starotarskiej rady. Potwierdził tam sformułowane wcześniej oczekiwania firmy wobec usługobiorców.
    Walka o przewozy więc trwa, a najbardziej zadowoleni są z niej mieszkańcy gminy.
    - Samodzielne Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Dzierzgoniu też ostatnio ogranicza usługi na terenie naszej gminy - mówi Halina Kulik, mieszkanka Nowego Targu, radna poprzedniej kadencji. - Zarząd SPKS twierdzi, że kursy są nierentowne. Dobrze, że ludzie z naszej wsi będą mogli dojeżdżać Rydwanem, zwłaszcza młodzież szkolna.

    Sonda

    Czy chcesz utworzenia województwa Środkowopomorskiego?

    • NIE (60%)
    • TAK (28%)
    • NIE OBCHODZI MNIE TO (12%)

    Korzystamy z cookies i local storage.

    Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.