Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ciężarówki znów mogą jeździć wiaduktem na DW 515. Tym samym zakończyły się uciążliwe objazdy, które trwały 14 miesięcy

Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Wiadukt w Dzierzgoniu po remoncie
Wiadukt w Dzierzgoniu po remoncie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku
Z opóźnieniem, ale wreszcie zakończyły się prace remontowe na wiadukcie kolejowym w Dzierzgoniu, dzięki którym znów możliwy jest ruch samochodów ciężarowych. To ważne dla kierowców korzystających z drogi wojewódzkiej 515, w ciągu której znajduje się most.

Wiadukt kolejowy w Dzierzgoniu po remoncie. Znów jeżdżą ciężarówki

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku poinformował w środę (14 lutego) o zakończeniu remontu wiaduktu kolejowego na DW 515 w Dzierzgoniu, nad nieczynną starą linią kolejową. Ich głównym celem było dopuszczenie ruchu ciężarowego oraz wyznaczenie bezpiecznego przejścia dla pieszych.

Dzięki przeprowadzonym pracom budowlanym przy obiekcie mostowym w ciągu drogi wojewódzkiej nr 515 osiągnięto zakładaną nośność i przywrócono ruch samochodów ciężarowych – wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy ZDW w Gdańsku.

Remont rozpoczął się pod koniec października i miał być wykonany do końca listopada 2023 r. Trwał dłużej, jednak dla kierowców ciężarówek jeżdżących trasą Malbork-Iława najważniejsze jest to, że już nie muszą korzystać z objazdów.

- W pierwszym etapie prac przy zabezpieczeniu wiaduktu wykonano ekspertyzy wraz z opracowaniem projektu jego zabezpieczenia. W drugim etapie (rozpoczętym na przełomie października i listopada – red.) wykonawca robót budowlanych przeprowadził prace pod wiaduktem oraz na jego pomoście. W rezultacie podjętych działań przywróciliśmy ruch samochodów ciężarowych do 40 ton na obiekcie i tym samym zlikwidowaliśmy uciążliwe, długie objazdy – wyjaśnia Piotr Michalski.

Ograniczenia na wiadukcie na DW 515. Wcześniej jeździły tylko auta osobowe

Wiadukt znajdujący się przed wyjazdem z Dzierzgonia w kierunku Susza jest datowany na 1900 rok. Kilka lat temu samorząd wojewódzki miał w planach rozbiórkę istniejącego obiektu i budowę nowego. W grudniu 2021 roku został nawet złożony do wojewody pomorskiego wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

- Niestety, pomimo opracowania konserwatorskiego oraz złożonych wyjaśnień, w październiku 2022 roku wniosek został odrzucony, w szczególności z uwagi na negatywną opinię Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – informował ZDW w grudniu 2022 r., gdy podejmował decyzję o awaryjnym zamknięciu mostu „z uwagi na rozległe uszkodzenia ustroju nośnego, które realnie wpływają na zmniejszenie nośności obiektu i wskazują na wysokie ryzyko wystąpienia awarii”.

Od tamtej pory, czyli pierwszej połowy grudnia 2022 r., trwają utrudnienia. Początkowo ze względu na zły stan techniczny wiadukt został całkowicie zamknięty dla ruchu pojazdów mechanicznych. Można było tylko przejść na piechotę lub przejechać rowerem. Po kilku dniach został przywrócony ruch samochodów do 2,5 tony i to tylko wahadłowo.

Niedawno zakończone prace budowlane kosztowały 2,6 mln zł. Ruch nadal odbywa się wahadłowo i pozostanie tak aż do czasu wybudowania nowego obiektu.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sztum.naszemiasto.pl Nasze Miasto