Przedsięwzięcie, które zostanie zrealizowane na gminnych drogach, składa się z trzech części. W Czerninie powstanie nowe przejście na ul. Akacjowej (przy przystanku autobusowym) i przebudowane zostanie to istniejące na ul. Reymonta (przy kościele). Trzecią część inwestycji stanowi przebudowa istniejącego przejścia dla pieszych w ciągu ulicy Słonecznej w Sztumie, w sąsiedztwie Szkoły Podstawowej nr 1, więc cel inwestycji jest oczywisty.
We wszystkich lokalizacjach powstaną wyniesione przejścia dla pieszych wraz dojściami i oświetleniem ledowym z odmienną barwą światła od oświetlenia drogowego. Niedawno zmieniły się przepisy drogowe i kierowca musi się zatrzymać przed „zebrą”, ale wyniesione przejście sprawia, że - siłą rzeczy - musi bardzo zwolnić, więc - w teorii - gdyby ktoś wtargnął na jezdnię, skutki nie będą tak groźne, jak mogłyby być bez tej „górki”.
O trzyczęściowe zlecenie od gminy „biły się” dwie firmy. Po otwarciu ofert w drugiej połowie listopada okazało się, że samorząd chce przeznaczyć na poszczególne zadania 48 tys. zł, 46 tys. zł oraz 54 tys. Tymczasem tańsze propozycje wynosiły odpowiednio: prawie 73 tys. zł, 70 tys. zł oraz ponad 65 tys. zł; a droższe: 110 tys. zł, 126 tys. zł i 98 tys. zł. Te tańsze przedstawiła firma ZED-BUD z Rychlik w powiecie elbląskim, a droższe - ROKA ze Starogardu Gdańskiego.
Urząd Miasta i Gminy w Sztumie przeprowadził „dogrywkę”. Z protokołu z sesji otwarcia dodatkowych ofert wynika, że przedsiębiorcy niewiele zeszli z ceny. Ostatecznie 3 grudnia wybrany został ZED-BUD, który:
- przejście na ul. Akacjowej w Czerninie ma zbudować za 71 376,29 zł;
- istniejące przejście na ul. Reymonta ma przebudować za 68 512,64 zł;
- istniejące „pasy” na ul. Słonecznej w Sztumie ma przebudować za 64 206,33 zł.
Całość to więc wydatek wynoszący 204 095,26 zł, podczas gdy łączna kwota, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (upubliczniona po otwarciu pierwszych ofert), wynosiła 148 tys. zł. Jednak rozstrzygnięcie przetargowe to i tak mniej, niż władze samorządu spodziewały się wydać. W najnowszym informatorze miejskim można wyczytać, że koszt realizacji tych inwestycji szacowany był na blisko 220 tys. zł, z czego dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg stanowi 175 tys. zł.
Na realizację każdej z trzech części zamówienia wykonawca wyłoniony przez UMiG Sztum będzie miał cztery miesiące od podpisania umowy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?