Efekty prac widać już gołym okiem...
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, na stacji Kwidzyn wykonawca przebudowuje układ torowy oraz buduje nowe przejście podziemne, które połączy perony z dworcem. Obsługę pasażerów znacznie poprawią trzy windy na perony oraz plac przydworcowy. W Kwidzynie remontowane są też dwie zabytkowe wiaty peronowe. Zbudowana jest nowa nastawnia. W ramach inwestycji na odcinku Malbork - Kwidzyn zakończono remont muru oporowego na stacji Kwidzyn.
Natomiast w Ryjewie postępuje budowa układu torowego, placu przydworcowego oraz peronu wyspowego, który zastąpi dwa dotychczasowe perony. Nowy obiekt będzie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie i oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Bezpieczne dojście do peronu będzie możliwe dzięki dwóm przejściom przez tory z rogatkami i sygnalizacją świetlną. Dotychczas wyremontowano most na Postolińskiej Strudze między Sztumem a Ryjewem, wymieniono konstrukcję wiaduktu nad linią kolejową w Malborku. Remontowane są pozostałe obiekty inżynieryjne. Trwają prace okołotorowe oraz układanie nowych torów na odcinku około 4 km.
Linia 207 Malbork-Gardeja. Te maszyny pomogły przy budowie nowego torowiska [ZDJĘCIA, WIDEO]
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują 70 km torów między Malborkiem, a granicą województwa. Po pracach poprawi się komfort obsługi pasażerów na 9 przystankach osobowych i stacjach - Kwidzyn, Sztum, Gardeja, Ryjewo, Brach-lewo, Gościszewo, Sztumska Wieś, Sadlinki, Dziwno - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego**PKP Polskich Linii Kolejowych**.
Jak dalej podkreśla, poziom bezpieczeństwa wzrośnie dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowie 120 obiektów inżynieryjnych i 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie przejazdy zostaną wyposażone w sygnalizację świetlną oraz nowe oświetlenie, dzięki czemu zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Wymieniona zostanie również nawierzchnia na przejazdach i dojazdach do nich. Po zakończeniu inwestycji pociągi na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Grudziądzem skróci się o kilkanaście minut.
...ale kiedy znów pojedziemy pociągiem?
Mieszkańcy Kwidzyna, ale i nie tylko, z utęsknieniem wyczekują jednak, kiedy znów będą mogli wsiąść w pociągi, ale przyjdzie im jeszcze na to poczekać. Zgodnie z umową, prace na odcinku powinny się zaskończyć jesienią, ale od dawna wiadomo, że opóźnienia uniknąć się nie da.
- Na podstawie oceny prac już zrealizowanych i pozostałych jeszcze do wykonania, planowany jest termin przywrócenia ruchu pociągów na odcinku Malbork - Kwidzyn w drugiej połowie 2020 roku. Opóźnienie prac w stosunku do pierwotnego planu wynika m. in. z niedostatecznego zaangażowania wykonawcy oraz wydłużających się procedur związanych z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji decyzji i pozwoleń - tłumaczy Przemysław Zieliński.
Pasażerowie na pewno będą trzymać za słowo, bo mają już dość kursowania do Kwidzyna i z powrotem autobusami komunikacji zastępczej. Chociaż na razie nie wiadomo, czy jest w ogóle za co trzymać. Druga połowa roku to może być lipiec, ale może być też grudzień...
Budynek dworca kolejowego w Kwidzynie uroczyście otwarty! Obiekt będzie siedzibą Biblioteki Miejsko-Powiatowej
Prabucki dworzec kolejowy przestanie w końcu straszyć? PKP ma plan na modernizację
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?