W maju 2017 roku przedstawiciele zarządu PKP PLK podpisywali umowę z wykonawcą... w sali ślubów Urzędu Stanu Cywilnego w Malborku. Zwykle padają tam słowa: "przyrzekam, że uczynię wszystko, aby nasze małżeństwo było zgodne, szczęśliwe i trwałe". Ale tym razem "małżeństwo" inwestora i wykonawcy ponoć nie do końca takie było i w tym źródło opóźnień widzą Polskie Linie Kolejowe.
- Na podstawie oceny prac już zrealizowanych i pozostałych jeszcze do wykonania planowany jest termin przywrócenia ruchu pociągów na odcinku Malbork - Kwidzyn w drugiej połowie 2020 r. Opóźnienie prac w stosunku do pierwotnego planu wynika m.in. z niedostatecznego zaangażowania wykonawcy oraz wydłużających się procedur związanych z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji decyzji i pozwoleń - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Pasażerowie na pewno będą trzymać za słowo, bo mają już dość kursowania do Kwidzyna i z powrotem autobusami komunikacji zastępczej. Chociaż na razie nie wiadomo, czy jest w ogóle za co trzymać. Druga połowa roku to może być lipiec, ale może być też grudzień...
W ramach inwestycji na odcinku Malbork-Kwidzyn zakończono remont muru oporowego na stacji Kwidzyn. Wyremontowano most na Postolińskiej Strudze między Sztumem a Ryjewem, wymieniono konstrukcję wiaduktu nad linią kolejową w Malborku. Remontowane są pozostałe obiekty inżynieryjne. Trwają prace okołotorowe oraz układanie nowych torów na odcinku około 4 km. W Kwidzynie powstaje przejście podziemne między modernizowanymi peronami a dworcem, w Ryjewie - nowy peron, a w Sztumie rozpoczęła się przebudowa stacji.
Modernizacja obejmuje 70 km torów między Malborkiem a granicą województwa. Po pracach poprawi się komfort obsługi pasażerów na 9 przystankach osobowych i stacjach - Kwidzyn, Sztum, Gardeja, Ryjewo, Brachlewo, Gościszewo, Sztumska Wieś, Sadlinki, Dziwno.
Bezpieczeństwo wzrośnie dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowie 120 obiektów inżynieryjnych i 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie przejazdy będą miały sygnalizację świetlną oraz nowe oświetlenie. Wymieniona zostanie również nawierzchnia na przejazdach i dojazdach do nich.
Zanim rozpoczęła się inwestycja, pociągi między Malborkiem a Gardeją jeździły z prędkością 60-80 km/h. Po modernizacji linii rozwiną prędkość do 120 km/h. "Peelka" skrupulatnie wyliczyło, że czas podróży skróci się o 13 minut.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi blisko 85 proc.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?