W ostatnich dniach sporo działo się natomiast wokół przejazdu kolejowego na drodze krajowej nr 55 w Koniecwałdzie. Układano tam betonowe płyty ażurowe dla umocnienia brzegów rowu odwadniającego torowisko. Przejazd nadal pozbawiony jest rogatek, obowiązuje nakaz zatrzymania się przed znakiem STOP.
Przypomnijmy, że jak informował Przemysław Zieliński z PKP PLK, na stacji Sztum**PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.** przebudowują aktualnie układ torowy. Rozebrano około 3 km starych szyn. Wykonawca zgromadził na placu budowy m. in. podkłady i rozjazdy, które zostaną wykorzystane przy budowie nowego układu torowego stacji. Przed położeniem nowych torów grunt stacji zostanie wzmocniony.
Efektem inwestycji będzie nowy peron wyspowy, w nowej lokalizacji bliżej przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Reja, co lepiej skomunikuje stację z centrum miasta. Wyższy peron ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów, zostaną też zamontowane nowe wiaty, energooszczędne oświetlenie i oznakowanie ułatwiające podróżnym orientację na stacji. Podróżni dostaną się na peron dzięki dwóm przejściom przez tory, w tym dodatkowym od strony ul. Żeromskiego, zabezpieczonych rogatkami i sygnalizacją świetlną, oraz dwóm pochylniom dostosowanym do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Niestety termin przywrócenia ruchu pociągów to najwcześniej II połowa roku. Pasażerowie nadal muszą korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?