Poprosiliśmy spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe o informację, jakie jest zaawansowanie prac w Sztumie i okolicach tutejszego dworca. Roboty przebiegają w bardzo nierytmiczny sposób. To są wznawiane i prowadzone dość intensywnie, to znów całkowicie wstrzymywane.
Oto odpowiedź, jaką otrzymaliśmy od Przemysława Zielińskiego z Biura Prasowego PKP PLK, cytujemy bez zmian: "Na stacji Sztum postępują prace przy budowie układu torowego. Po wykonaniu prac ziemnych i wzmocnieniu gruntów położono już połowę nowych torów. Budowane są fundamenty pod peron wyspowy. Nowy wyższy peron ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów, będą nowe wiaty, energooszczędne oświetlenie i oznakowanie pomagające w orientacji na stacji. Podróżni dostaną się na peron dzięki dwóm przejściom przez tory, w tym dodatkowym od strony ul. Żeromskiego, zabezpieczonych rogatkami i sygnalizacją świetlną, oraz dwóm pochylniom dostosowanym do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Trwają przygotowania do przebudowy przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Reja. Budowany jest tymczasowy bajpas drogowy przez teren stacji, na który skierowany zostanie ruch podczas przebudowy przejazdu. Prace rozpoczną się po otrzymaniu decyzji administracyjnych, w tym uzgodnienia tymczasowej organizacji ruchu. Na skrzyżowaniu drogi z torami zamontowane zostaną nowe rogatki oraz oświetlenie, wymieniona zostanie nawierzchnia, dzięki czemu kierowcy przejadą przez tory sprawniej.
Prace na pozostałym odcinku rewitalizowanej linii kolejowej nr 207 są kontynuowane. Na stacjach Kwidzyn i Ryjewo prace na ukończeniu. Zamontowano nowe oświetlenie LED, wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Gotowe są konstrukcje przebudowanych peronów w Gościszewie, Sztumskiej Wsi i Brachlewie, na które prowadzą wygodne pochylnie. Między Malborkiem a Kwidzynem wymieniono 32 km torów. Prowadzone są prace okołotorowe: umacnianie skarp i rowów, budowa odwodnienia. Zakończenie zasadniczych prac budowlanych, umożliwiających wznowienie ruchu pociągów na odcinku Malbork - Kwidzyn, zgodnie z deklaracją wykonawcy planowane jest w I kwartale 2021 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują między Malborkiem a granicą województwa 70 km torów. Komfort obsługi pasażerów poprawi się na 9 przystankach osobowych i stacjach. Inwestycja obejmuje przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Poziom bezpieczeństwa zostanie podniesiony na 36 przejazdach kolejowo-drogowych. Urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym są wymieniane na nowe. Po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a towarowe do 100 km/h. Czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Gardeją skróci się o 11 minut. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosi blisko 85 proc."
Tyle spółka PKP PLK. Dodać warto, że istotnie na przystankach kolejowych widoczne są rezultaty prac. Pokazujemy to na przykładzie przystanku w Gościszewie, pokazywanego na zdjęciach. Warto zwrócić uwagę, że nie ustawiono jeszcze tablic z nazwą przystanku, nie ma żadnej wiaty ani ławki dla podróżnych. W okolicy przystanku zalega mnóstwo podkładów torowych oraz innych przedmiotów pozostawionych w trakcie prac.
Jakie są wczesne objawy boreliozy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?