Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont linii kolejowej nadal bez widocznego postępu – jeden z partnerów jakoby „zawalił sprawę” [ZDJĘCIA]

Piotr Piesik
Piotr Piesik
Trwa błoga cisza na linii kolejowej nr 207 z Malborka do Kwidzyna. Wstrzymanie prac remontowych skłoniło radnego sztumskiego Jarosława Kazimierowicza do zwrócenia się o wyjaśnienia całej sytuacji do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Radny jest sołtysem Sztumskiego Pola, linia kolejowa przebiega przez teren tego sołectwa.

Wszyscy obserwujemy że tempo tych prac pozostawia wiele do życzenia. Ale czy rzeczywiście mamy powody do obaw? Gdybym był biegłym w zakresie kolejnictwa pewnie bym odpowiedział na to pytanie – napisał na Facebooku Jarosław Kazimierowicz. Otrzymał pismo z wyjaśnieniami, podpisane przez Karolinę Biedroń, naczelnika wydziału ds. skarg i wniosków Biura Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.. Radny opublikował treść tego pisma, które wiele wyjaśnia. W ślad za nim zamieszczamy obszerne fragmenty.

„Odnosząc się do kwestii spowolnienia tempa realizacji robót na linii kolejowej nr 207 informujemy, że jeden z partnerów konsorcjum wstrzymał wszystkie prace projektowe i budowlane na omawianym kontrakcie. Spowodowało to perturbacje w organizacji pracy, w tym konieczność zawarcia nowych umów z kluczowymi podwykonawcami. Dzięki staraniom Spółki udało się wznowić pracę z zaangażowaniem drugiego członka konsorcjum, a opóźnienia są obecnie nadrabiane. Podkreślamy, że Spółka na bieżąco monituje i mobilizuje wykonawcę do jak najszybszego zakończenia robót. Aktualnie prace toczą się na odcinku Kwidzyn – Malbork. Jakość robót oraz ich zgodność z dokumentacją projektową jest na bieżąco kontrolowana przez inżyniera projektu.

Nawiązując do problemu odwodnienia, informujemy, że prace prowadzone w związku z rewitalizacją linii kolejowej nr 207 na terenie gminy Sztum nie naruszają obecnych stosunków wodnych, gdyż w stanie docelowym nie zmienia się układ rowów, przepustów i odbiorników melioracyjnych, ponieważ istniejący system melioracyjny jest jedynie udrażniany i regulowany. Ewentualne zastoiska wody w rejonie prowadzenia robót budowlanych mają charakter tymczasowy i mogą być spowodowane brakiem zakończenia prac odwodnieniowych na danych odcinkach. Po zakończeniu prac problem zostanie rozwiązany.

Odpowiadając na pytanie dotyczące przebudowy przejazdów kolejowo-drogowych na terenie gminy Sztum informujemy, że w zakresie rzeczowym omawianej inwestycji przewidziano prace na 11 przejazdach kolejowo-drogowych, z czego dla większości zakończył się proces uzgadniania dokumentacji projektowej z zarządcami dróg. W kolejnym etapie zostaną złożone zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych, co pozwoli przystąpić do właściwego ich wykonania. Zgodnie z deklaracją wykonawcy zakończenie istotnych robót budowlanych na tym odcinku planowane jest do końca 2020 r.”

Tyle pani naczelnik. Postępy robót na tej linii (oby takie były!) będziemy bacznie obserwować. Na razie niestety panuje zastój. Wystarczy porównać obecny widok linii do zdjęć jakie publikujemy obok, wykonanych dwa miesiące temu.

od 7 lat
Wideo

Jakie są wczesne objawy boreliozy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sztum.naszemiasto.pl Nasze Miasto