Nabór do śremskiej Straży Miejskiej
Straż Miejska w Śremie istnieje od 1991 roku. Pod koniec czerwca ubiegłego roku świętowano 30-lecie tej formacji w naszym mieście. Niedawno ogłoszono nabór na wolne stanowiska strażnika miejskiego. Zgodnie z treścią ogłoszenia osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie wykonywać obowiązki, które określa ustawa o strażach gminnych i odpowiednie przepisy. Są to m.in. dbanie o spokój i porządek w miejscach publicznych czy realizowanie zajęć czy wspieranie funkcjonariuszy policji przy realizacji niektórych zadań.
Jak zostać strażnikiem miejskim?
Jakie są niezbędne wymagania, które musi spełnić kandydat?
- znajomość ustawy o strażach gminnych oraz ustaw pokrewnych wraz z przepisami wykonawczymi,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie co najmniej średnie,
- obywatelstwo polskie,
- uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Mile widziane są prawo jazdy kat. B oraz ukończone szkolenie z zakresu kontroli ruchu drogowego i ukończone szkolenie podstawowe strażnika miejskiego.
Jakie dokumenty należy przygotować?
Osoby, które chcą wziąć udział w naborze do śremskiej Straży Miejskiej muszą przedstawić niezbędne dokumenty i oświadczenia. Jakie dokładnie dokumenty należy przygotować ubiegając się o stanowisko strażnika?
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
- oświadczenie o niekaralności i posiadaniu pełni praw publicznych,
- kserokopia dowodu osobistego.
Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą:
wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 503)
Dokumenty należy składać do 31 sierpnia br. w zaklejonej kopercie w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko strażnika miejskiego” w siedzibie Straży przy ul. Mickiewicza 10 pok. Nr 7. Aplikacje, które wpłyną do Straży Miejskiej po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego.
Dodatkowe informacje pod nr. telefonu 61 283-25-11 lub w siedzibie Straży.
Zobacz również na srem.naszemiasto.pl
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?