Przypomnijmy, 21 lutego - po niemal 2,5 roku przebudowy - skończyły się najbardziej uciążliwe objazdy w Częstochowie. Aleja Wojska Polskiego została oddana do użytku kierowcom i od tego momentu jest w pełni przejezdna - od alei Jana Pawła II – z pełnymi relacjami na osi północ-południe - w stronę granic miasta.
Inwestycja związana z jej przebudową wciąż się jednak nie zakończyła. Dopiero kilka dni temu uruchomione zostały nieczynne dotąd zjazdy boczne z DK-91, czyli połączenia z ulicami: Powstańców Śląskich, Zamenhofa, Ossowskiego, Przerwy – Tetmajera, Brzozową i Okrzei.
- Mamy pełną funkcjonalność zjazdów i połączeń lokalnych, o które bardzo skrupulatnie walczyliśmy w ministerstwie, wnioskując o odstępstwa od przepisów. Zgodnie bowiem z nimi tych zjazdów nie powinno być - mówi Maciej Hasik, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie.
Jak informuje Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie, wkrótce - wedle deklaracji wykonawcy - ma zostać otwarta łącznica z ul. Rejtana (dla jadących w kierunku północnym). Nieco dłużej potrwa uruchomienie skrzyżowania z ul. Równoległą.
Drogowcy ogłosili także przetarg na wytyczenie zjazdu w ul. Rakowską (kierunek Katowice) oraz wjazdu i wyjazdu z Sieroszewskiego. Jak przypomina magistrat, na oba połączenia ministerialna zgoda została wydana w terminie, który wymusił realizacje poza kontraktem głównym. Prace związane z tymi zadaniami mają zostać zrealizowane w tym roku.
Aktualnie mamy też wzdłuż nowej al. Wojska Polskiego ok. 95 procent wybudowanych chodników i dróg rowerowych. Prace te zostaną także sfinalizowane w pełni tej wiosny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?